Η επεξεργασία και η ανάλυση του μουσικού συμβολισμού με στόχο την ερμηνεία του, είναι αρκετά δύσκολη. Ένα μουσικό έργο πρέπει να προσεγγίζεται σε σχέση με τον δημιουργό του και τις συνθήκες δημιουργίας του αφού το μουσικό έργο αποτελεί ένα αισθητικό ομοίωμα της ζωής, που δημιουργεί κάθε άνθρωπος για τον εαυτό του.
«Πιστεύω πως γενικά η ερμηνεία εκλαμβάνεται ως μια απλώς κατά το μάλλον ή ήττον καλλωπισμένη, άψογη εκτέλεση, μια άρτια δηλαδή εκτέλεση στην οποίαν προστίθενται κατόπιν διάφορες επί μέρους οδηγίες αισθητικές και τεχνικές, με τον τρόπο που σε ένα ήδη έτοιμο παντεσπάνι προστίθεται κατόπιν μια κουβερτούρα σοκολάτας και μερικά κερασάκια ή τίποτα παρεμφερή φρούτα γκλασέ!»
Γιώργος Χατζηνίκος
«Ο δημιουργικός καλλιτέχνης δεν εξαρτάται μόνο από τις στιγμιαίες εμπνεύσεις αλλά χειρίζεται το υλικό του σαν πραγματικός αριστοτέχνης»
Ernst Theodor Amadeus Hoffmann
«Φυλάξου από την «υπερερμηνεία». Η ανάλυση και η καταμέτρηση κάθε μεμονωμένης νότας ή συγχορδίας δεν έχει νόημα , γιατί αυτές ποσοτικά είναι οι ίδιες τόσο στην σπουδαία σύνθεση όσο και στην κακή»
Diether de la Motte