Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΝΗΠΙΩΝ - ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ για τα παιδιά είναι μια φυσική διαδικασία. Παρατηρούμε τα μικρά παιδιά να κινούνται αυθόρμητα όταν ακούνε ένα κομμάτι που τους αρέσει, να δοκιμάζουν διάφορους ήχους με φωνή τους, να δημιουργούν αυτοσχέδια τραγουδάκια, να ηρεμούν όταν ακούνε το νανούρισμα που τους έλεγε ένας γονιός τους όταν ήταν νεογέννητα και να εξερευνούν τους ήχους και τους θορύβους των διάφορων αντικειμένων γύρω τους. Η σύγχρονη μουσικοπαιδαγωγική μας λέει, άλλωστε, πως μαθαίνουμε τη μουσική με πολύ παρόμοιο τρόπο με αυτό που κατακτάμε τη μητρική μας γλώσσα (Gordon’s music learning theory).
Στα τμήματα αυτά, συνεχίζουμε τη βιωματική προσέγγιση των παιδιών με τη μουσική μέσω του μουσικού παιχνιδιού. Σταδιακά η κίνηση οργανώνεται και γίνεται περισσότερο συγκεκριμένη, ασχολούμαστε με τραγούδια από την ελληνική παράδοση αλλά και με παιδικά τραγούδια άλλων μουσικών πολιτισμών, αρχίζουμε να εισάγουμε τους όρους για τις βασικές μουσικές έννοιες, τα παιδιά μαθαίνουν να παίζουν απλούς ρυθμούς, να κρατάνε σταθερό τον παλμό και να συνοδεύουν τη φωνή τους με κρουστά μουσικά όργανα και με ηχηρές κινήσεις, αρχίζουν να τοποθετούν τη φωνή τους στο τραγούδι. και να την «κουρδίζουν», εξερευνούν τους ήχους του περιβάλλοντος και των οργάνων φτιάχνοντας ηχοϊστορίες, αυτοσχεδιάζουν ελεύθερα και δομημένα και αρχίζουν να συνθέτουν μικρά κομμάτια, γίνεται εισαγωγή στην ανάγνωση και τη γραφή της μουσικής μέσω της γραφικής παρτιτούρας, ενισχύεται η αίσθηση της ομάδας και της συνεργασίας, γνωρίζουν τις νότες της δυτικής μουσικής παράδοσης και ξεκινάνε να παίζουν απλά τραγούδια στο μεταλλόφωνο. Σε αυτό το στάδιο της μουσικής αγωγής τα παιδιά προετοιμάζονται για την επιλογή οργάνου, αφού έρχονται σε επαφή με τα όργανα, εξελίσσουν τη λεπτή τους κινητικότητα, τον συντονισμό των κινήσεών τους, την ακουστική τους αντίληψη, εμπλουτίζουν το μουσικό – αλλά και το καθημερινό τους– λεξιλόγιο και ενισχύουν τη μνήμη τους.