Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ για τα μικρά παιδιά είναι μια φυσική διαδικασία. Παρατηρούμε τα μικρά παιδιά να κινούνται αυθόρμητα όταν ακούνε ένα κομμάτι που τους αρέσει, να δοκιμάζουν διάφορους ήχους με φωνή τους, να δημιουργούν αυτοσχέδια τραγουδάκια, να ηρεμούν όταν ακούνε το νανούρισμα που τους έλεγε ένας γονιός τους όταν ήταν νεογέννητα και να εξερευνούν τους ήχους και τους θορύβους των διάφορων αντικειμένων γύρω τους. Η σύγχρονη μουσικοπαιδαγωγική μας λέει, άλλωστε, πως μαθαίνουμε τη μουσική με πολύ παρόμοιο τρόπο με αυτό που κατακτάμε τη μητρική μας γλώσσα (Gordon’s music learning theory).
Στα τμήματα της Μουσικής Προπαιδείας, εισάγονται στοιχεία της θεωρίας της μουσικής, πάντα με αρωγό το παιχνίδι και τα τραγούδια. Τα παιδιά γνωρίζουν το πεντάγραμμο και τη λειτουργία του, πώς γράφονται οι νότες σε αυτό, παίζουν, γράφουν και διαβάζουν ρυθμικά σχήματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, εξασκούνται στο τραγούδι και στην σωστή τοποθέτηση της φωνής, αναπτύσσουν περαιτέρω τις ακουστικές τους δεξιότητες, έρχονται σε επαφή με περισσότερους μουσικούς πολιτισμούς, συνθέτες και διαφορετικά στυλ μουσικής, με τις ομάδες των οργάνων της ορχήστρας και με όργανα από όλο τον κόσμο, συζητάνε για τη μουσική, διευρύνουν την αντίληψή τους για τις μουσικές έννοιες, μαθαίνουν περισσότερους μουσικούς όρους, εκπαιδεύονται να διακρίνουν απλές μορφολογικές φόρμες, αυτοσχεδιάζουν και γράφουν τα δικά τους κομμάτια. Σε αυτά τα τμήματα, εκτός από τα διάφορα κρουστά όργανα και το μεταλλόφωνο, τα παιδιά αρχίζουν να παίζουν ένα απλό πληκτροφόρο όργανο, τη μελόντικα (ή αλλιώς πιανίκα) ή ένα μικρό αρμόνιο. Έτσι, φτιάχνουν μικρές ορχήστρες, συνεργάζονται και παίζουν μουσική σε ομάδα.
Ο βασικός στόχος αυτής της διαδικασίας είναι να αποκτήσουν τα παιδιά μια βιωματική, υγιή σχέση με τη μουσική, η οποία θα συμβάλει στην νοητική, αισθητηριακή, συναισθηματική και ψυχοκινητική τους ανάπτυξη, να την αγαπήσουν και να παραμείνει ένας φυσικός τρόπος έκφρασης και επικοινωνίας για εκείνα στη ζωή τους τόσο ως παιδιά, όσο και σαν ενήλικες. Για την πραγματοποίηση όλων αυτών των στόχων στο πρόγραμμά μας, που έχει συνέχεια από το ένα επίπεδο στο άλλο, συνδυάζουμε στοιχεία από διάφορες σημαντικές και αναγνωρισμένες μουσικοπαιδαγωγικές μεθόδους και θεωρίες του 20 ου και 21 ου αιώνα (Orff, Dalcroze, Kodaly, Suzuki, Paynter, Gordon, Elliot), ενώ πάντα αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των παιδιών και είμαστε έτοιμοι να αναδιαμορφώσουμε τις εκάστοτε δραστηριότητες με βάση αυτές, έχοντας στο μυαλό μας πως «η μέθοδος είναι το ίδιο το παιδί».